Szablony Truskawkowe

Temat: [e36] Dziwny kluczyk
" />Musisz spróbować na nowo zakodować ten kluczyk, jeżeli jest sprawny. Po dłuższym nie używaniu tak czy tak trzeba kodować. W E36 nie potrzeba żadnego urządzenia możesz sam to zrobić. Tu masz link http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... 1139e456c8
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=45132



Temat: [E36] BMW Compact 316i 1999 - 2000 r. czy warto?
" />
">2.Niektórzy twierdzą, że wnętrze w kompakciku jest jak w e30, może plastiki nie są takie jak w najnowszych modelach ale bez przesady, wersje z końcówki produkcji zazwyczaj miały bogate wyposażenie i często skórzaną tapicerkę przez co wnętrze wyglądało bardzo elegancko.

Hmm... mnie trochę przypomina to z Audi A3, ale to może moje subiektywne odczucie. Nie wiem jak wygląda pod kątem jakości materiałów i wykończenia, w A3 oraz VW Golf IV wiem jak to wygląda. Jasne, nie ma co liczyć na plastiki rodem z nowej "trójki", swoje lata konstrukcja ma.


">na co zwracać uwagę przy używanych BMW?
Przede wszystkim jak przy zakupie większości aut na stan techniczny. Warto podłączyć pod komputer przed zakupem zobaczyć czy nie ma błędów. Warto poszukać auta bezwypadkowego, wiadomo ciężko kupić auto w 100% org lakierze, obtarcia zderzaków, drobne stłuczki parkingowe wiadomo rzecz nieunikniona, ale ważne żeby konstrukcja nie była ruszona


Starć parkingowych nie da się uniknąć, choć przy tak zwinnym autku jak Compact raczej nie powinno być problemów Jak w miarę dokładnie oszacować przebieg w E36? Patenty na wytartą kierownicę czy gałkę zmiany biegów się przydają, ale nie są chyba dość miarodajne? Czy model ten posiada zakodowany w transponderze kluczyka przebieg (przypominam, rocznik 1999 - 2000)?


">Mam nadzieje, że choć troche pomogłem

Pewnie! I już jestem na przód o kilka kroków abym wyklarował sobie opinię. Nie ma to jak posłuchać codziennych użytkowników tej marki.


Dzięki i pozdrawiam,
Tomasz.
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=35853


Temat: [E36] Problem z EWS
Witam.
Mam pewien problem i chciałbym się z wami nim podzielić.
Posiadam samochód BMW 316 E36 Compact z silnikiem M43 z roku 1995.

Odpalałem samochód na znacznie rozładowanym akumulatorze i niestety, ale teraz już nawet to nie działa.
Po dociekliwej analizie doszedłem, iż nadmierny spadek napięcia na elektronice obciążonej rozrusznikiem mógł spowodować zablokowanie EWS.

Wygląda na to, że usterka tkwi w rozkodowaniu klucza.
Próbowałem zakodować, lecz gdy w INPA wciskam na 'activate' i 'writing ISN number' nic się nie dzieje.

Cały czas pojawia się błąd w EWS.
34 - wrong changing code with key # 2
Error frequency : 1

Posiadam tylko jeden klucz i jeden plastikowy.

Zatem zakupiłem Interfejs na wejście ADS od kolego 'nerwus', któremu jestem naprawdę wdzięczny za pomoc, którą udziela mi poprzez PW.

Do testów używam stacjonarnego komputera z Windows XP SP2 oraz z zainstalowaną full INPA 5.0.2 i DIS v44 z linków od 'nerwusa'.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=126682


Temat: [E36] Problem z EWS

Witam.
Mam pewien problem i chciałbym się z wami nim podzielić.
Posiadam samochód BMW 316 E36 Compact z silnikiem M43 z roku 1995.

Odpalałem samochód na znacznie rozładowanym akumulatorze i niestety, ale teraz już nawet to nie działa.
Po dociekliwej analizie doszedłem, iż nadmierny spadek napięcia na elektronice obciążonej rozrusznikiem mógł spowodować zablokowanie EWS.

Wygląda na to, że usterka tkwi w rozkodowaniu klucza.
Próbowałem zakodować, lecz gdy w INPA wciskam na 'activate' i 'writing ISN number' nic się nie dzieje.

Cały czas pojawia się błąd w EWS.
34 - wrong changing code with key # 2
Error frequency : 1

Posiadam tylko jeden klucz i jeden plastikowy.

Zatem zakupiłem Interfejs na wejście ADS od kolego 'nerwus', któremu jestem naprawdę wdzięczny za pomoc, którą udziela mi poprzez PW.

Do testów używam stacjonarnego komputera z Windows XP SP2 oraz z zainstalowaną full INPA 5.0.2 i DIS v44 z linków od 'nerwusa'.


Podładuj klucz (akumulator w kluczu , jeśli masz ELM-a) i sprawdź, jeśli nie pomoże wykonaj procedurę.
1. otwórz kluczem samochód, klucz do stacyjki, drzwi zamknięte
2. klucz na zapłon (nie zapalaj silnika) na 15 sek.
3. klucz na off - 10sek. i wyjmij
4. po wyjęciu czekaj 2 min. 30 sek. i spróbój odpalić.
Jeśli i to nie pomoże, wyjmij EWS przyślij zaprogramuję Ci transponder.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=126682


Temat: Pomorskie
Witam.Znamy już wszystkie dobre warsztaty na północy województwa a co z południem chodzi mi o okolice Chojnic w promieniu 50 km.Chciałbym posprawdzać błędy bo mam kłopot z zakodowaniem kluczyka byłem aż w WFK ale mi nie pomogli.Facet sie męczył standardowo zakodować ale nie dało sie ,na dalsze analizy nie mieli czasu i miałem przyjechać innym razem ale ja mam tam 120 km Myślę ze wystarczyło podpiąć pod kompa i sprawdzić błędy i ewentualne blokady na alarmie(oryginalny BMW)Może wiecie kto u nas ma taki lepszy interfejs aby można było to sprawdzić.Dodam tylko że central i alarm chodził za mojego użytkowania a przestał po tym jak zmieniałem baterie w kluczyku co uczyniłem zle wkładając odwrotnie baterie.Próbowałem kodować na wszelkie możliwe sposoby,nie idzie
Baterie są nowe to tak dla ucięcia spekulacji ze może to a może tamto.Dodam tylko ze moja becia(e36 coupe) jest z 95 roku i posiada tylko jeden kluczyk(radiowy)
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=5730


Temat: prosze o pomoc 325 tds
witam!

od 2 dni jestem posiadaczem bmw e36 325 tds i mam kilka pytan odnosnie tego modelu mianowicie:
1. jak odpalam silnik to ekonomizer wskazuje maxymalne spalnie(samochod ma automatyczna skrzynie biegow) i dzieje sie tak na wolnych obrotach nawet podczas jazdy. jak dostanie bieg i dodam gazu to ekonomizer wskazuje normalne zuzycie
2. przy kupnie dostalem tylko jeden kluczyk (ten bez wbudowanego pilota) czy ktos moze pomoc przy dorobieniu bo pytalem i nikt nie chce sie podjac zakodowania imobilisera czy ktos z wroclawia moglby mi pomoc podac jakis namiar i czy mozliwe jest dorobienie kluczyka z pilotem
3. przy jakim przebiego powinno sie wymienic olej w skrzyni biegow(automat) i jaki powinien byc to olej prosze o podanie orientacyjnego kosztu tej wymiany
4. co powinno byc zmienione po zakupiej jakies najwazniejsze rzeczy( nie liczac plynow oleju silnikowego oraz filtrow)
5. jakie powinno byc spalanie tego silnika w warunkach miejskich oraz w trasie (przy powrocie z miejsca gdzie kupilem samochod jadac szkolnie tj nie przekraczajac 110km/h na dystansie 200km spalil 30 litrow?? ale jak sie okazalo uszkodzona byla przeplywka i gubil paliwo)

z gory dziekuje za pomoc
pozdrawiam i do zobaczenia na szlaku:)
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=65874


Temat: [E39] Dorobienie kluczyka do e39
" />MAM PYTANKO - BMW E36 ROZKODOWAŁ SIE PILOT DO CENTRALKI ZNAJDUJACY SIE W KLUCZYKU I NIE WIEM JAK MOZNA ZAKODOWAC GO PONOWNIE INSTALACJA W SAMOCHODZIE JEST OK BO Z DRUGIEGO KLUCZYKA DZIALA POPRAWNIE
JESLI KTOŚ MOZE DORADZIC TO Z GORY BARDZO DZIEKUJE
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=381


Temat: E36 kluczyk z pilotem + alarm oryginał Bmw (Pomocy)
Witam
Mam nastepujacy problem,posiadam kluczyk z pilotem taki z dwoma przyciskami jeden z logo Bmw drugi prostokątny poniżej oraz oryginalny alarm wszystko działało bez problemu dopuki nie rozkreciłem kluczyka w celu wymiany bateri ( Popełniłem bład podczas tej operacj ponieważ wcisnąłem kilka razy przyciski na pilocie bez baterii) złożyłem kluczyk i poszedłem do samochodu i tu zaczyna sie problem pilot nie działa i nie mogłem otworzyc za jego pomoca samochodu ,więc otworzyłem z kluczyka (przed wymiana bateri fure zamknąłem pilotem co oczywiscie uaktywniło alarm) włączył sie alarm wyje i nie mozna odpalic samochodu.poczytałem instrukcje i wyłączyłem alarm sposobem awaryjnym tzn. wsiadłem do samochodu alarm wyje ja kluczyk do stacyjki pozycja 1 i czekam 10min po tej operacji alarm sie wyłączył diodka przestaął mrygac i samochod jezdzi jednak alarm jest odłączony poniewaz gdy zamkne samochod z kluczyka to alarm sie nie uzbraja.
Potem poczytałem jak sie koduje kluczyk no i probowałem wielokrotnie jednak bez rezultatu.wymysliłem sobie ze nie da sie zakodowac kluczyk po awaryjnym wyłaczeniu alarmu. Potrzebuje pomocy jak to wszystko przywrócić do pierwotnego stanu tzn. aby wszytsko działało tak jak wczesniej.
1.Jak uaktywnić oryginalny alarm Bmw po jego awaryjnym wyłaczeniu?
2.Czy wcisniecie przycisku na pilocie pozbawionym bateri powoduje jego uszkodzenie czy tylko rozkodowanie kluczyka (pilota) ?

p.s
jezeli pilot nie bedzie działał tzn. uległ trwałemu uszkodzeniu jakoś to przeżyje za głupote trzeba płacic jednak najbardziej zalezy mi na tym aby alarm uaktywniał sie gdy zamkne pojazd z kluczyka (zawsze to jakieś zabezpieczenie i spokojniejszy sen)

Z góry dziekuje za pomoc
Pozdrawiam
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=35931


Temat: prosze o pomoc 325 tds

witam!

od 2 dni jestem posiadaczem bmw e36 325 tds i mam kilka pytan odnosnie tego modelu mianowicie:
1. jak odpalam silnik to ekonomizer wskazuje maxymalne spalnie(samochod ma automatyczna skrzynie biegow) i dzieje sie tak na wolnych obrotach nawet podczas jazdy. jak dostanie bieg i dodam gazu to ekonomizer wskazuje normalne zuzycie
Przy manualnej tak samo. normalnie, w kazdym aucie po odpaleniu spalanie jest wieksze,chwilowe.....normalka
2. przy kupnie dostalem tylko jeden kluczyk (ten bez wbudowanego pilota) czy ktos moze pomoc przy dorobieniu bo pytalem i nikt nie chce sie podjac zakodowania imobilisera czy ktos z wroclawia moglby mi pomoc podac jakis namiar i czy mozliwe jest dorobienie kluczyka z pilotem
Klyczyk da sie dorobic. Jestem z Lublina wiec nie pomoge....
3. przy jakim przebiego powinno sie wymienic olej w skrzyni biegow(automat) i jaki powinien byc to olej prosze o podanie
orientacyjnego kosztu tej wymiany
Mam manuala, wiec mnie nie dotyczy
4. co powinno byc zmienione po zakupiej jakies najwazniejsze rzeczy( nie liczac plynow oleju silnikowego oraz filtrow)
Wazny jest Filtr paliwa, jezdzij na dobrym paliwie...Vpower lub jakies inne dobre<<< jak nie chcesz miec problemow z pompa paliwa, co jakis czas lej srodek do paliwa, ktory czysci wtryski. Sprawdz sobie wtryski czy nie leja, ewentualnie regeneracja>> 120 zl placilem>> nie to auto...
5. jakie powinno byc spalanie tego silnika w warunkach miejskich oraz w trasie (przy powrocie z miejsca gdzie kupilem samochod jadac szkolnie tj nie przekraczajac 110km/h na dystansie 200km spalil 30 litrow?? ale jak sie okazalo uszkodzona byla przeplywka i gubil paliwo)

W cyklu takim jak ja jezdze>>manualem>> odcinki 10-30 km czyli na zimym silniku pali 9 L. na trasie w wakacje z klima i 4 osoby wypad w gory srednia 8.2 L. wiec chyba nie jest zle. Zaznacam ze mam ciezka noge i nie jezdze szkolnie...
Jak kupilem auto to wracajac spalilo mi niecale 7 L na trasie, ale juz tak nie jezdze:P

z gory dziekuje za pomoc
pozdrawiam i do zobaczenia na szlaku:)

Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=65874


Temat: moje pierwsze bmw i kilka pytań
No to kiepsko szukałeś bo mi wyskoczyło od razu na pierwszej stronie:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... +inspekcji

PS. Używaj proszę interpunkcji bo musiałem twoją odpowiedź przeczytać kilka razy zanim załapałem o co ci chodzi

PS. W E36 znakomicie działa połączenie 7 pina z kostki serwisowej z masą i przekręcenie kluczyka. W E47 można spróbować ale czasami zajmuje to trochę czasu.
W E46 podobno zawsze działa ta metoda:

cytat:
Resetowanie lampki przeglądu zależnego od odległości(Wymiana oleju lub przegląd kontrolny)
Kluczyk zapłonu w położeniu "0"
Wcisnąć i przytrzymać lewy przycisk na zestawie wskaźników, przekręcić kluczyk zapłonu na położenie "1".
Przytrzymać wciśnięty przycisk, po 5 sekundach wyświetli się status lampki przeglądu.
Na wyświetlaczu pojawi się OIL SERVICE lub INSPECTION wyświetlona zostanie również pozostała odległość.
Jeśli wymagany przegląd zależny od odległości pokazywany jest z "restuj",to resetowanie lampki jest możliwe.
Jeśli pokazywany jest on bez "resetuj", to nie osiągnięto granicy minimalnego zużycia paliwa i nie można przeprowadzić.
Resetowanie lampki,jeśli osiągnięta została zakodowana wartość minimalna.
Wcisnąć przycisk resetowania i przytrzymać go.
Odczekać 5 sekund
Lampka "reset"będzie migała 5 sekund.
Aby zresetować lampkę, należy zwolnić ,ponownie nacisnąć i zwolnić przycisk(w tym czasie nadal miga tekst"reset")
Po udanym wykonaniu funkcji resetowania przez 5 sekund będzie teraz migać nowy harmonogram przeglądu zależnego
Jeśli lampka przeglądu zależnego od odległości nie ma być resetowana,wówczas można zachować istniejącą wartość.
Zwolnić przycisk.
Odczekać,aż wyświetlacz przestanie migać
Przez 5 sekund wyświetlać się będzie stary harmonogram przeglądu zależnego od odległości.
Po zresetowaniu przeglądu zależnego od odległości można resetować przegląd zależny od czasu.
Jeśli funkcja ta nie została zainstalowana,to wyświetli się END SIA ze starym lub nowym harmonogramem przeglądu

Resetowanie lampki przeglądu zależnego od czasu
(kontrola roczna)
Jeśli istnieje przegląd zależny od czasu,to teraz wyświetlany zostanie jego status.
Jeśli wymagany przegląd roczny pokazywany jest z "resetuj" to zakodowany limit został osiągnięty.
Jeśli pokazywany jest on bez "resetuj" to zakodowany limit nie został osiągnięty.
Resetowanie lampki,jeśli osiągnięta została zakodowana wartość minimalna.
Wcisnąć przycisk resetowania i przytrzymać go
Odczekać 5sekund
Lampka "reset" będzie migała przez 5 sekund
Aby zresetowania lampkę,należy zwolnić, ponownie nacisnąć i zwolnić przycisk(w tym czasie nadal miga tekst"reset")
Po udanym wykonaniu funkcji resetowania przez 5sekund będzie migać nowy harmonogram przeglądu rocznego
Zwolnić przycisk
Odczekać,aż wyświetlacz przestanie migać
Przez 5 sekund wyświetlać się będzie stary harmonogram przeglądu rocznego

A tu masz jeszcze na przykładzie E60 z obrazkami ale zasada działania bardzo podobna: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=491398

Powodzenia!
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=86633


Temat: P O M O C Y ! ! ! Problem z centralnym zamkiem i pilotem
Witam mialem podobny problem i musialem zakupic instrukcje z ebay.co.uk. Zaplacilem za to jkies trzy funty ale niestety nie dowiedzialem sie czy dziala bo zablokowalem auto podczas programowania . Wizyta w servisie bmw w UK to 200 funtow za odblokowanie auta Ponizej instrukcja
Przeprogramowanie twojego pilota


Jeżeli jesteś użytkownikiem e36 lub tez z3 powinieneś wiedzieć ze akumulator rozładuje ci się jeżeli pozostawisz auto na dłużej niż tydzień. Szanse na to ze otworzysz auto Są małe ze względu na to ze pilot zawiedzie.

Nie tak jak w późnych modelach e36 gdzie zintegrowano alarm z elektronika pojazdu w e36 i z3 większa cześć wyprodukowanych jednostek była poprzez gemel we Włoszech a ta firma również produkuje serpi star i sigma brands

Jednostki te noszą rożne nazwy ale najpopularniejsza jest BMW 3G EWS znana również pod nazwa BMW digital alarm system były jednak montowane przez dilerów jako opcje.

System ten powinien pracować bez awarii do momentu gdy nie zniszczysz pilota lub bateria się nie rozładuje w tym czasie system używa zmiennego kodu i nie można wyłączyć alarmu bez pilota i nie możesz go zakodować bez uprzedniej dezaktywacji wiec mamy tu 22 sytuacje

Zanim przypadkowo wrzucisz pilot do pralki i system pozostawi cię otwartym , kupujesz nowy pilot z bmw i programujesz zgodnie z instrukcja do twego systemu

1 Moduł alarmu jest umieszczony z reguły za schowkiem co oznacza ze musisz go wymontować. Dwie śruby po narożnikach do góry i kilka innych na około schowka

2 Następnie usuń plastikowe pokrywki ukrywające Wkry nie martw się ze je zniszczysz kosztują parę groszy

3 Dwa dodatkowe wkręty znajdziesz na dolnej krawędzi schowka. Wysuń delikatnie całość.

4 Gdy już wymontujesz schowek powinieneś ujrzeć jednostkę sterująca alarmu. Ukryta jest za metalowa pokrywka Odbiornik możesz odłączyć od korpusu ( mniejsza cześć nie widoczna na zdjęciu)

5 Gdy już masz dobry dostęp do modułu powinieneś znaleźć przełącznik kodowania widoczny poprzez dziurkę w obudowie pod gumowym korkiem. Zanotuj w jakiej pozycji jest teraz i przesuń w odwrotna aby zakodować kluczyk

6zanim rozpoczniesz dalsze operacje upewnij się ze kupiłeś dobry pilot z BMW Normalnie maja go na stoku ale chcą widzieć stary aby upewnić się ze sprzedajna ci dobry Numer części to 82 92 9 404 882 i kosztuje 34,05 funta


7 Gdy przełącznik przełączony jest w pozycje koduj a zapłon jest wyłączony, przyciśnij czerwony guzik na pilocie. Przełącz z powrotem przełącznik z pozycji koduj i wypróbuj twój pilot. Jeżeli zrobiłeś wszystko właściwie powinno działać i możesz poskładać wszystko z powrotem.

Są jakieś metody alternatywne zakodowania klucza ale nie ręczę za nie bo nigdy ich nie używałem.

Przygotowanie systemu do przeprogramowania

Przygotowanie

1 zamknij wszystkie drzwi i bagażnik oraz make

2 system bezpieczeństwa musi być rozbrojony (nieaktywny) a kluczyk wyjęty ze stacyjki

Nauka kodu otwierania

3 otwórz bagażnik i pozostaw otwarty

4 otwórz drzwi kierowcy i pozostaw otwarte a sam wsiądź do środka

5 zamknij drzwi kierowcy

6 zrób cykl pięciu przekręceń stacyjki pomiędzy off a pozycja on (deska i kontrolki świeca) LED ciągle świeci na czerwono a syrena zawyje raz aby poinformować cię ze system zaczyna się uczyć.

Nie włączaj silnika

Cały cykl #6 musi się odbyć w ciągu 10 sekund a kroki od 1 do 6 w ciągu 45 sekund

Zarejestruj kod ID

7 otwórz drzwi kierowcy ale pozostań na miejscu

8 zamknij drzwi kierowcy

9 przyciśnij i puść dowolny przycisk na pilocie

10 powtórz kroki od 7-9 w celu zarejestrowania pozostałych 3 kluczyków

Wyście z trybu nauki

11 otwórz drzwi kierowcy i wyjdź z pojazdu drzwi pozostaw otwarte

12 zamknij bagażnik

13 zamknij drzwi kierowcy Dioda wyłączy się a syrena zawyje dwa razy

14 operacja zakończona przetestuj wszystkie piloty aby potwierdzić operacje.

Jeżeli twój pilot zawiódł możesz dezaktywować alarm sekretnym kodem który powinien był być dostarczony razem z pojazdem przez dilera

Włącz zapłon zaczekaj 30 sekund wyłącz ponownie policz błyśnięcia diody. Jeżeli twój kod to 12345 zaczekaj na jeden błysk i wciśnij diodę następnie włącz zapłon i wyłącz poczekaj na dwa zabłyśnięcia włącz i wyłącz zapłon itd. Az alarm będzie dezaktywowany
Jeżeli to nie zadziała

Odkryawjac działania innego dilera bmw wiedząc ze nie można zakodować pilota a alarm jest uzbrojony Zasugerują aby spróbować kupić inny pilot pasujący do nowego odbiornika około 65 funtow który to jest oddzielnie sprzedawany od modelu alarmu. Pozwiedza ze to było najwyraźniej poprzez garażową robotę Wcześniejsze systemy wyłączano i kodowano od nowa ale nie jest to możliwe z 3G A zakupienie pasującej pary pilot odbiornik będzie trudni i w dalszej części jakkolwiek nie możliwe

2 Wiec trzeba dalej pracować aby system rozbroić

3 Nielegalnie dowiedziałem się od kolegi który ma odpowiednia wiedze. Wyjąłem odbiornik z obudowy aby dąć sobie szanse pogrzebania przy pinach

4 cuz nie było nic do stracenia próbowaliśmy na zmianę łączyć kilka pinów co powodowało ze światełko ostrzegawcze zabłysło dwa razy tak jak podczas uzbrajania systemu

5 Zrealizaowalismy już cos, potrzebujemy małego kawałka przewodu by na krotko przełączać się pomiędzy panamy a drwi zaczęły się zamykać i otwierać. Złącz piny 2 i 4 następnie 2i 5 nic się nie martw nic nie zepsujesz jak cos żle podłączysz.

6 następnie postępuj według procedury bmw

Przełącz kodujący przełącznik
Przyciśnij przycisk czerwony na pilocie a następnie szary

Przełącz przełącznik

O dziwo to działa zainstaluj moduł pięknie załóż schowek i zaoszczędź 200 fuli
Jezeli chcesz otrzymac oryginal to napisz na priv ( jest po angielsku a ja to tak na szybko przetlumaczylem)
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=80910